Comarch XL Handel i dystrybucja
Wraz z systemem Comarch ERP XL zyskujesz pełne wsparcie procesów z obszaru handlu i dystrybucji, zarówno od strony sprzedażowej (realizacja transakcji, wiele dostępnych kanałów prowadzenia sprzedaży, obsługa za pośrednictwem sieci detalicznej), jak i od strony zakupowej (zarzadzanie procesami i dokumentami zakupu).
Dzięki rozwiązaniu CRM dostępnemu w ramach Comarch ERP XL możesz swobodnie budować własną bazę wiedzy o klientach oraz prowadzić do nich uporządkowane działania o różnym charakterze.
Różne scenariusze sprzedaży
- Obsługa wszelkiego rodzaju transakcji handlowych krajowych i zagranicznych, w tym specyficznych (m. in. tax free, obrót złomem, obrót towarami koncesjonowanymi, obsługa kaucji),
- Elastyczne zarządzanie cenami i rabatami,
- Tworzenie rozbudowanych mechanizmów naliczania promocji różnych typów,
- Stała kontrola nad limitami kredytowymi kontrahentów oraz skuteczne narzędzia zarządzania płatnościami,
- Swobodne definiowanie zamienników dla poszczególnych pozycji asortymentowych oraz tworzenie kompletów,
- Prosta realizacja sprzedaży na stanowisku kasowym dzięki aplikacji przeznaczonej dla sprzedawców pracujących na ekranach dotykowych,
- Skuteczna obsługa posprzedażowa – ewidencja oraz realizacja reklamacji, automatyczne korekty i efektywna obsługa zwrotu towarów.
Od zapytania do faktury
- Gwarancja realizacji procesów związanych z obsługą zamówień zgodnie ze standardami systemów jakości (projektowanie oparte na normie ISO), począwszy od zarejestrowania zapytania ofertowego, oferty, a następnie zamówienia, będącego źródłem faktury,
- Płynna praca na dokumentach w ramach jednego procesu zakupowego, sprzedażowego lub zakupowo-sprzedażowego dzięki możliwości przetwarzania dokumentów (informacje wspólne dla poszczególnych dokumentów są przenoszone automatycznie, co oszczędza czas pracownika),
- Możliwość tworzenia wielowariantowych ofert sprzedaży oraz wygodna ewidencja ofert od dostawców,
- Rejestrowanie zamówień zakupu, sprzedaży oraz zamówień wewnętrznych w przypadku firm wielooddziałowych,
- Stała kontrola poziomu zapasów, z uwzględnieniem normatywów (minimalne i optymalne stany magazynowe),
- Zapewnienie dostępności zamawianego asortymentu dzięki możliwości rezerwacji towaru na magazynie w momencie przyjęcia zamówienia,
- Łatwe zarządzanie zamówieniami – możliwość optymalizacji według różnych kryteriów, np. najniższa cena, najkrótszy termin dostawy, minimalna ilość dostawców; zamawiane zasoby mogą być od razu automatycznie przydzielane do zamówień odbiorców oczekujących na dany towar,
- Możliwość wystawiania faktur zaliczkowych do zamówień.
Swobodny obrót towarami z zagranicy
- Generowanie podstawowych dokumentów do rejestrowania zakupów zagranicznych, np. Zamówienie zakupu, Faktura importowa, SAD, Faktura wewnętrzna, Przyjęcie zewnętrzne,
- Pełna obsługa zakupów zagranicznych, zarówno nabycia wewnątrzwspólnotowego, jak i importu spoza Unii Europejskiej,
- Obsługa składu celnego, np. procedury 7100, 4071 oraz rejestracja dokumentów SAD,
- Wyliczenie należnych opłat (cło, VAT, akcyza),
- Deklaracje Intrastat.
CRM – tworzenie bazy o klientach
- Pełna historyczność wszelkiego rodzaju kontaktów z klientami, od rozmowy telefonicznej czy wiadomości email, przez kontakt za pośrednictwem komunikatora internetowego, po tradycyjne spotkanie,
- Automatyczna archiwizacja korespondencji mailowej poprzez integrację z MS Outlook,
- Dostęp do wiedzy o kontrahentach za pośrednictwem przeglądarki internetowej,
- Możliwość zbierania i analizy informacji z rynku (preferencje klientów, opinie o produktach, ocena współpracy itp.), m.in. za pomocą ankiet, które mogą być przeprowadzane w ramach wizyt, akcji telemarketingowych czy innych działań,
- Skuteczna analiza informacji o klientach z wykorzystaniem raportów Business Intelligence.
Zarządzanie pracą zespołów sprzedażowych
- Skuteczne planowanie i stały nadzór nad realizacją zadań pracowników marketingu i sprzedaży, a także innych działów w firmie,
- Jasne definiowanie obowiązków – możliwość podziału struktur sprzedaży na rejony, wskazania osób odpowiedzialnych za kontrahentów w tych rejonach,
- Zarządzanie pracą mobilnych przedstawicieli handlowych – planowanie wizyt handlowych oraz działań, które powinny być w ich trakcie realizowane, analiza rezultatów pracy handlowców, monitoring tras przejazdów z wykorzystaniem aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie,
- Gwarancja właściwego obiegu informacji dzięki automatycznym przypomnieniom i wykorzystaniu terminarzy do planowania zadań,
- Tworzenie założeń sprzedażowych (plany sprzedaży) oraz analiza ich realizacji, zarówno na poziomie całej firmy, jak i rejonów sprzedażowych przypisanych do konkretnych opiekunów,
- Możliwość weryfikacji ekspozycji towarów w sklepach z wykorzystaniem dokumentacji fotograficznej (merchandising), sporządzenia raportu obecności towarów własnych i/lub towarów konkurencji w sklepie, czy ewidencji udziału towarów własnych w całym regale (tzw. facing) – dane z terenu zbierane są przez przedstawicieli handlowych z wykorzystaniem aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż.